Czy zmiany zawsze muszą być czasochłonne?
Często zdarzają się sytuacje, w których managerowie, czy pracownicy nie są zadowoleni z działania hotelowego systemu PMS. Chętnie zmieniliby go na inny, przeraża ich jednak wizja chaosu związanego z przenoszeniem informacji z systemu do systemu i konfigurowaniem nowego PMS-a z programami obsługującymi różne działy.
2023-02-16, 14:37

Czym jest system PMS?

PMS, czyli Property Management Software, w skrócie można określić zaawansowanym systemem zarządzania obiektem. Jego podstawowym celem jest przechowywanie informacji na temat rezerwacji hotelowych, aktualnej liczby dostępnych pokoi, a także przyjmowania nowych rezerwacji. To podstawowe narzędzie pracy hotelarza, które wspomaga go w zarządzaniu informacjami dotyczącymi Gości, ich rachunków, obłożenia obiektu oraz w innych, bieżących działaniach.

Choć interfejsy poszczególnych systemów różnią się między sobą, niemal każdy daje użytkownikowi te same możliwości. Kalendarz, w którym wprowadzane są rezerwacje, przesyłanie rachunków z różnych działów obiektu, rozliczanie Gościa, generowanie raportów finansowych, czy związanych z obłożeniem – to tylko niektóre z nich.

Rozwijająca się na naszych oczach cyfrowa rewolucja nie omija także branży hotelarskiej. Systemy PMS ewoluowały i zyskały wiele dodatkowych funkcjonalności, dając możliwość integracji z innymi narzędziami, umożliwiającymi sprawną obsługę hotelowych SPA, restauracji, czy parkingu.

Zdarza się jednak, że producenci umożliwiają pełną integrację systemu jedynie z produktami ze swojego portfolio. Co więc czeka hotelarzy w przypadku, gdy chcą zmienić jedynie system PMS, pozostawiając systemy obsługujące inne działy obiektu?

Z czym wiąże się zmiana systemu PMS w hotelu?

Podczas wymiany systemu PMS w obiekcie, hotelarze muszą się zmierzyć z wieloma zadaniami. Pierwszym z nich jest przeniesienie bazy danych. Im dłużej działa obiekt, tym bardziej jego baza się rozrasta. Dane obiektu, siatka pokoi, siatka cenowa, informacje dotyczące Gości i ich pobytów, dane księgowe, archiwalne obłożenie i wskaźniki – informacji do przeniesienia jest zdecydowanie za dużo, aby robić to ręcznie. Następnie do nowego systemu powinny zostać przeniesione wszystkie wprowadzone już rezerwacje z uwzględnieniem terminów pobytów, cen, dodatkowych zamówień oraz wszelkich informacji dotyczących życzeń Gości. Do tego dochodzi konfiguracja nowego PMS z systemami działającymi w poszczególnych działach, z channel managerem i OTA (Online Travel Agency), czy z systemami CRM (wspomagającymi zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi Gośćmi).

Zmiana systemu PMS to zatem naprawdę spore przedsięwzięcie, które niejednokrotnie wiąże się z trwającym przez pewien czas chaosem i dużą dawką nerwów, zarówno managerów, jak i szeregowych pracowników obiektu. Czy można temu jakoś zaradzić?

Bezbolesna i sprawna zmiana systemu PMS.

Wielu hotelarzy zadaje sobie pytanie, czy zmiana systemu PMS zawsze musi wiązać się z nerwami i zamieszaniem. Czy nie da się przeprowadzić tego procesu sprawnie i szybko? Otóż da się – z wyjątkowym systemem hotellion od PMS Labs.

System hotellion został organicznie przygotowany do współpracy z wszystkimi innymi systemami i urządzeniami wykorzystywanymi w hotelach. Zapewnia integrację z channel menagerami, łączącymi go z rezerwacjami dokonywanymi online, programami do zarządzania gastronomią, systemem konferencyjnym, czy SPA.

Umożliwia sprawną komunikację z systemami zewnętrznymi, pozwalając między innymi na wysyłanie informacji o przydzielonych rabatach lub usługach do wykorzystania w innych punktach w ramach wykupionego pakietu. Możliwe jest również przyjmowanie obciążeń za usługi z różnych punktów hotelu, które na fakturze mogą zostać scalone do jednej pozycji.

Co więcej, sprawnie łączy się z interfejsami systemów zewnętrznych różnych dostawców drukarek fiskalnych, kluczy hotelowych, centrali telefonicznych, systemów BMS i programów finansowo-księgowych. Ponadto system zapewnia komunikację z POS, SFM, Pay TV, systemami parkingowymi, interfejsem Caracas, czy dowolnym innym interfejsem wymaganym przez Klienta.

Ponad 20 lat doświadczenia twórców systemu w budowaniu interfejsów pomiędzy przeróżnymi technologiami znalazła tu swoje miejsce: hotellion jest wyposażony w mechanizm szybkiego tworzenia interfejsów, z interfejsem HTNG włącznie.

Zmiana systemu PMS w hotelu jeszcze nigdy nie była tak prosta i szybka.

hotellion to nowoczesny system PMS pozwalający na najbardziej wydajne zarządzanie hotelem. PMS Labs, twórca hotelliona, od 27 lat specjalizuje się w zwiększaniu wydajności i wyzwalaniu potencjału firm i hoteli poprzez zastosowanie rozwiązań informatycznych, które usprawniają zarówno zarządzanie, jak i codzienną pracę szeregowych pracowników. Firma ma za sobą setki wdrożeń, a dla dziesiątek firm stale korzysta z usługi wsparcia. Lista firm, dla których PMS Labs pracuje, obejmuje znane na całym świecie marki. Wdrożenia oparte są tylko i wyłącznie na własnych rozwiązaniach oraz solidnych i doświadczonych partnerach, oferujących najlepsze rozwiązania na rynku. hotellion to profesjonalny program do zarządzania hotelem powstały na bazie doświadczeń menedżerów pracujących w najlepszych polskich hotelach. Więcej informacji na www.hotellion.pl lub pod nr telefonu +48 32 279 22 50.

KONTAKT / AUTOR
Anna Horeca
Biuro Prasowe Horeca
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.