Jak zapełniają się kalendarze eventów w 2023 roku?
– Coraz częściej otrzymujemy zapytania dotyczące wynajmu naszej powierzchni dla bardzo dużych oraz mniejszych wydarzeń firmowych i branżowych na 2023 rok, przypominamy się też naszym dotychczasowym partnerom, którzy organizowali u nas konferencje i kongresy, że czas bookować terminy, bo zainteresowanie jest duże – mówi Łukasz Malinowski, Dyrektor Operacyjny, Airport Hotel Okęcie, plasującego się wśród największych tego typu obiektów konferencyjnych w Warszawie. Wygląda na to, że po czasie pandemii, niepewnie podejmowanych przez branżę eventową działaniach jeszcze w 2022 roku, życie w przemyśle spotkań powoli wraca do normy. A jego kumulację będziemy mieli w 2023 roku. Przedsiębiorcy chcą organizować zaległe jubileusze, gale, sympozja i kongresy.
2022-11-30, 12:09

Wnioski takie można wysnuć choćby z informacji pojawiających się w internecie, a także z deklaracji składanych w bieżącym roku przez różne podmioty. Wielu organizatorów odbywających się rokrocznie wydarzeń, zapowiedziało już na stronach www ich edycje w 2023 roku, podając konkretne terminy i miejsca. Wśród nich kongresy turystyczne, medyczne, finansowe, konferencje społeczne, sympozja naukowe, przemysłowe, gale rocznicowe. W stolicy znów odbędzie się ich kilkadziesiąt, a część z nich w Airport Hotel Okęcie.

Biznes nie zrezygnuje z MICE
Najgorszym jak dotąd w historii, co spotkało dotąd biznes oraz szeroko rozumiany przemysł spotkań, organizatorów i uczestników MICE, był lockdown spowodowany pandemią COVID-19. Rosnąca obecnie na świecie i w Polsce inflacja daje się wszystkim we znaki, także firmom. Ale to nie znaczy, że staną one w miejscu. Przestaną się rozwijać. Dla wielu spotkania branżowe czy integracyjne są wpisane w część prowadzania biznesu, w DNA przedsiębiorstwa. Jedni na nie jeżdżą, by się szkolić, uczestniczyć w networkingu i nawiązywać nowe kontakty, a zatem rozwiać swoje biznesy i pozycje rynkową, inni je organizują, by z tego żyć. Po dwóch latach „covidowej” przerwy i „lizaniu cukierka przez papierek”, jak zwykło się określać, większość konferencji online, czas na spotkania w realu. Ludzie są ich bardzo wygłodniali. I było to widać już w 2022 roku, choć wówczas nie wszystkie jeszcze eventy powróciły.

Mimo inflacji przedsiębiorcy deklarują uczestnictwo w eventach
Wiele wskazuje na to, że z powodu kosztów, organizacja eventów, a przez to i udział w płatnych wydarzeniach będzie w 2023 droższy. Z przeprowadzonych we jesienią 2022 przez ThinkTank Fundacji Symbioza badań na próbie 1000 polskich firm wynika, że przedsiębiorstwa, które dotąd chętnie brały udział w konferencjach i kongresach, z uczestnictwa w nich nie zrezygnują. 84% respondentów nadal zamierza jeździć na konferencje, sympozja i kongresy, choć będą, co zadeklarowało 71% respondentów, staranniej je dobierać do swoich potrzeb i skorzystają z mniejszej ich liczby niż przed pandemią. O ile mówi się o cięciu kosztów w firmach, a także na oszczędzaniu na wyjazdach MICE, to liczba planowanych na eventów 2023 o których już wiadomo, że raczej się odbędą, bo zostały zapowiedziane, wcale nie jest mała. A na pewno nie jest kompletna. Wiele podmiotów nie nagłaśnia wydarzeń odpowiednio wcześnie lub nie robi tego w ogóle – jeśli mają one charakter zamknięty, a i takich w branży eventowej nie brakuje.

Na co zwracać uwagę podczas organizowania eventów?
Przetrzebiona branża eventowa odbudowuje się po Covid-19 poszukuje nowych, pracowników i współpracowników, próbując odnaleźć na rynku tych doświadczonych, którzy odeszli lub założyli swoje firmy. Dla wielu oznacza to nawiązywanie nowych kontaktów, wyszukiwanie nowych kontrahentów. Ale i dużą niepewność. – W rzeczywistości, jaka na rynku turystyczno-eventowym zapanowała po lockdownie, nie jest to takie proste – mówi Jacek Piasecki, Dyrektor Generalny Airport Hotel Okęcie i zaprasza do organizacji wydarzeń w hotelu, przypominając, że jego zespół to profesjonalna, sprawdzona od lat w działaniu ekipa, będąca wsparciem dla Klienta na każdym etapie organizacyjnym i realizacyjnym wydarzenia. – Jako hotel jesteśmy miejscem sprawdzonym, z bardzo dobrą infrastrukturą, dostępnością z każdego miejsca w Polsce i z elastycznym zapleczem konferencyjno-eventowym o powierzchni ponad 2200 metrów kwadratowych, z którego jesteśmy bardzo dumni i z którego zadowoleni są nasi Klienci. Naszym atutem jest zgrany, świetnie współpracujący ze sobą, doświadczony zespół, w którym każdy wie, co ma robić, a także dedykowana opieka, którą sprawujemy nad Klientem od momentu podpisania umowy do rozliczenia zadania – dodaje Jacek Piasecki.

Wspólna radość z efektu wow
– Ekipie Airport Hotel Okęcie, podobnie jak wszystkim organizującym w ich centrum kongresy, konferencje i inne spotkania biznesowych, zależy na efekcie wow. – Chcemy, by o wydarzeniach w naszym hotelu mówiło się dużo i dobrze. By Klienci do nas wracali. Dlatego na etapie realizacyjnym każdy organizator otrzymuje u nas wszystko, czego – poza programem merytorycznym – potrzebuje, a nawet i więcej. Oferujemy elastycznie dostosowywaną do potrzeb spotkania przestrzeń, wystrój, technikę, catering, noclegi, parkingi, bezpłatny transport z lotniska, w razie konieczności – pełną obsługa recepcyjną wydarzenia, wsparcie artystyczne, a także wiele innych czynności, które trzeba wykonać przy realizacji, które wychodzą w tzw. praniu. Jako zespół służymy Klientowi wsparciem w zależności od tego, czego potrzebuje – wylicza Ewa Grosik, Dyrektor Sprzedaży w Airport Hotel Okęcie.

Największe zainteresowanie organizacją eventami w 2023 roku w Airport Hotel Okęcie dotyczą obecnie okresu: wiosny i jesieni. W okresach tych zabookowano już terminy kilku dużych konferencji i kongresów.

Airport Hotel Okęcie**** działa od 2001 roku i mieści się w Warszawie, 800. metrów od lotniska, przy ul. ul. Komitetu Obrony Robotników 24. Posiada 263 pokoi, z 515 miejscami noclegowymi. Hotel specjalizuje się w ofercie biznesowej, MICE, dysponuje imponującym centrum konferencyjno-eventowym, na które składa się: 17 sal konferencyjnych o powierzchni 2200 m2. Jego znakiem rozpoznawczym jest doskonała kuchnia, której specjałów kosztować można w pięciu punktach gastronomicznych: restauracjach, barach i czekoladziarni, rozlokowanych w różnych częściach hotelu. Do dyspozycji Gości ponadto są Centrum fitness oraz Centrum Wellness, bezpłatny Shuttle bus na lotnisko i z powrotem.

Infrastruktura, zaplecze, wyposażenie hotelu, a także zgrany zespół profesjonalistów wykonujących swoją pracę z pasją, umożliwiają realizację każdego wydarzenia biznesowego. Strona www: https://airporthotel.pl/

KONTAKT / AUTOR
Anna Horeca
Biuro Prasowe Horeca
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.